Rikk-Way Kinetic Drive


Az első E-deszkámat 2009-ben raktam össze 3 hónap alatt. Valójában egy kínai elektromos rollert alakítottam át, de meglepően jól sikerült. Ekkor döntöttem el, hogy tervezek egy még jobbat. A külföldi gyártók modelljeit tanulmányozva rájöttem, hogy egy régi konstrukciót alkalmaznak mert mindenáron a hagyományos gördeszka elrendezését követik. És ez olyan mintha úgy akarnánk motorkerékpárt építeni, hogy egy bicikli vázára szereljük a motort.


Ezért ragaszkodtam a 3 kerekes megoldáshoz. A Rikk-Way Kinetic Drive hátsó szélesebb kereke kitűnően tapad a talajhoz, hirtelen gázadáskor és fékezéskor nem húzz félre, a kopása is normális, nem kell cserélni 2 hét után mint a külföldi gépeknél. Az alvázat úgy alakítottam ki, hogy maximális stabilitást nyújtson, nem érzem a negyedik kerék hiányát. A kormánymű tervezése sok fejtörést okozott, de végül is megoldottam. Létrejött a távirányító nélküli kinetikus vezérlés. A két vezérlőtalp összehangolt működése adja, hogy a gép arra megy amerre a súlypontot helyezem. A különleges alváz adta, hogy beépítésre került egy biztonsági fék is, ami automatikusan megállítja a Rikk-Wayt ha nem érzékeli a személyt. Eddig körülbelül 450-500 km mentem vele mindenféle talajon, nem merültek fel vele problémák.

Technikai adatok:
Súly: 30 kg
Max sebesség: 24 Km/h
Max távolság: 15-17 km (útviszonyoktól függően )
Motor: 500W 36V
Akku: 14Ah (szilikon vegyületű)

Jelenleg egy 3D E-deszkán dolgozom amely képes lesz a járdán fel/le menni, egy helyben megfordulni, és bele fog férni egy hátizsákba.

A Rikk-Way Kinetic Drive tervezője:
Rikker Ferenc,
a hobbim az elektromos gördeszkák tervezése és építése.
Honlap: http://rikk-way.gportal.hu/


KATEGÓRIA: Járművek CIMKÉK:

Ha szeretnél hozzászólni akkor itt a lehetőség